Fém szerkezetű, vízbe merülő fémszerkezetek, mint a hajók – például yachtok, vagy uszályok, esetében a hajótest belsejében keletkező páralecsapódások váratlan meglepetéseket tudnak okozni a tulajdonosoknak. Ahol a pára megjelenik, ott korrodálódni kezd a felület, amit ha nem kezelünk időben, komoly szerkezeti károkat okozhat.
Vegyünk példának okáért egy yacht belsőt. Ha nincs jól szigetelve a szerkezet, akkor a nyári nagy melegben gyorsan felmelegszik a kajüt, majd az esti órákban, ahogy a levegő hűl, a bent rekedt pára már kéretlenül megjelenik a belső térben. Ahol pára van, ott penész, korrózió, ami az emberre és a hajóra sincs, valljuk be jó hatással. Hasonló a helyzet a terményeket szállító, fémvázú uszályok esetében is. A lecsapódó pára nem csak a szállító szerkezetet, de a szállítmányt is károsíthatja. A nedvesség óriási károkat okozhat például a szárazárukban, gabonákban, amiket nem lehet utólag orvosolni.
Hajók szigetelése gyorsan, praktikusan
Ha megtörtént, amire nem vártunk, akkor sem kell kétségbe esni, hiszen létezik egy bombabiztos módszer arra, hogy a hajótestek belsejét gyorsan, és mindenféle segédanyag használata nélkül 1-2 napon belül rendbe lehessen hozni. Nincs idő a várakozásra, a szállítmányozó nem vár?! Nem probléma. A zárt cellás, szórt poliuretán habbal valóban csodákra vagyunk képesek.
A kiürített, letisztított hajótest belsejébe egy csövön keresztül visszük be a szigetelőanyagot, amit kollégáink rászórnak a belső felületre. A kétkomponenses poliuretánhab (PUR-hab) egymással való érintkezését követően tágul, terül, és résmentesen le-, és befedi a legapróbb réseket is. A szigetelés minden esetben belül történik, így a hajót adott esetben ki sem kell emelni a vízből, hogy elvégezhessük az expressz gyorsaságú felújítást. Hajók belsejében minimum 4 cm vastagságban fújják fel kollégáink a szigetelőanyagot.
Mivel percek alatt maximálisan megszilárdul a szigetelőanyag, azonnal folytatható például egy yacht burkolása, de akár azonnal vízre is tehető.
Fontos, hogy csakis zárt cellás szórt poliuretánhabbal szigeteljük a hajók belsejét, így 100 %-os hőszigetelő képességet tudunk garantálni. Nyáron a hajó belseje kevésbé melegszik fel, hűvösebb időben pedig jobban tartja a kellemes, vagy éppen ideális hőmérsékletet.
A purhab másik előnye, hogy ha valamilyen oknál fogva súlyos vízbeömlés történne, elegendő felhajtóerővel bír. Ha az egész hajótest belseje, eleje és vége is szigetelve van, akkor nagyobb mennyiségű beáramló víz esetében is biztosítja a hajótest stabilitását. A purhab felér tehát egy balesetbiztosítással is a szigetelőképessége mellet.
Ez a cikkünk is érdekelheti:
Ön mire költené a tökéletes hőszigeteléssel megspórolt összeget?!
Csatlakozzon Facebook oldalunkhoz is!